בלוג איור - ראשי    .    כל התגיות  .  חיפוש  .  אינדקס המאיירים  .  פינטרסט  .  פייסבוק  .  אינסטגרם  .  RSS  .  מדף

  ניווט בבלוג איור   


יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

העמודה הימנית, תגובות, חיפוש

בעמודה הימנית בבלוג תמצאו כמה וכמה דברים נחמדים:

(1) הדבר העיקרי, ואולי החשוב מכל, הוא זירת התגובות - המקום שלכם לקחת חלק בדיונים (!), להעיר, להאיר ולהוסיף מידע

אם ברצוננו לקבל עדכונים במייל על תגובות המתפרסמות בפוסט מסוים, ניכנס לעמוד הפוסט (לחיצה על הכותרת), ונלחץ על "הירשם כמנוי באמצעות דוא"ל" בתחתית העמוד. באותה צורה ניתן לבטל את ההרשמה
    
(2) בראש העמודה איורים מתחלפים של מאייר/ת החודש באינדקס המאיירים בפליקר

(3) תגיות נבחרות

(4) חדשות ועדכוני איור ממבחר אתרים
 
(5) איורים מתחלפים מתוך הפליקר של Urban Sketchers Israel (שרבטנים אורבנים) וכן מצגת של התוצרת הטרייה שעלתה לפליקרים של המאיירים הישראלים באינדקס

(6) חיפוש - בבלוג הצטבר תוכן רב ב-4 השנים האחרונות. לצערי יש כרגע תקלה במנוע החיפוש (אם מישהו מבין ב-Blogger, אשמח לעזרה). ישנן 2 תיבות חיפוש - בסרגל העליון מימין ותיבה של Google בתחתית הבלוג - שתיהן מתפקדות באופן חלקי. כרגע הדרך הטובה ביותר לחפש בבלוג היא באמצעות קישור חיצוני ל-Google:
 
https://www.google.com/advanced_search?q=site:eyoor.blogspot.com&hl=en&gbv=2&biw=1280&bih=933&prmd=imvns

ברגע שיסתדר החיפוש, ניתן יהיה ליהנות מהאפשרות לחפש שם של מאייר/ת ולמצוא את כל האזכורים שלו/ה בבלוג (כשזה עובד זה מאד נחמד!) וכן להריץ מילות מפתח נוספות מעבר לתגיות - לדוגמא: "שער" או "מגזין"
     

5 תגובות:

  1. לבקשתך גיא, אני מוסיפה פה את תגובתי כפי שכתבתי אותה בפורום המאיירים ב"עכבר קפה":

    גבי מיעוט התגובות, אמרתי לך בהזדמנות אחרת ואני מרגישה שזה עדיין תופס - קשה להגיב אצלך.
    אתה מציף באינפורמציה (ולכן במישור הזה בד"כ אין לי מה להוסיף) אבל אינך מזמין בגוף הפוסט, בתוכן שלו, לפתח דיון. אתה לא שואל שאלות, לא מערער על הקיים, לא מרים להנחתה...
    בד"כ יש לי מה להגיד אבל מול כ"כ הרבה אינפורמציה (ובאמת קשה לי להבין למה הכנת כ ז ה ארכיון לפני שעלית לאוויר) אני ניצבת מתרשמת, מתעניינת וזהו פחות או יותר. כמעט לא מוצאת מה להגיד חוץ מ"איזה יופי, תודה".

    זה כאילו שהזמנת אותי לסלון שלך ואתה מגיש קפה ועוגות מדהימות אבל שותק ומצפה ממני להשתתף בשיחה. תתחיל אתה.

    השבמחק
  2. תודה רבה אורית! כתבת דברים חשובים ואני שמח להתייחס אליהם.

    אתחיל מהקל לכבד: למה הכנתי "כזה ארכיון" לפני שעליתי לאוויר - האמת שהיתה התלבטות רבה בעניין. כפי שכתבתי ב"ברוכים הבאים", בפורום ב"קפה" היו שיבושים, תמונות החלו להיעלם מפוסטים ישנים, התגיות והחיפוש לא עבדו, חששתי שדברים טובים ילכו לאיבוד, וגם רציתי שבכל אחת מהקטגוריות בבלוג כבר ימתין תוכן ראוי ומעניין.

    לפני שאמשיך, אולי כדאי שאציין שקצב העדכון בתקופה הקרובה יהיה גבוה יחסית, משום שהצטברו אצלי חומרים רבים בחודשים האחרונים, ועם חלקם אני לא רוצה לאבד את המומנטום, אני מאמין שבהמשך יתקבע קצב מתון ונמוך יותר, כשנגיע לשלב ה"שוטף".

    אני יכול להבין את מה שאת אומרת לגבי "הצפה", אבל הגישה מבחינתי היא מתן דגש לאיורים, דיווח קצר וקליל לצידם, ושכל אחד יבחר את מה שמעניין אותו ויתעמק בו (מייד ארחיב לגבי צורת הסיקור). מהבחינה של נוחות לגולש, אני חושב שהתגיות הנושאיות הן התקדמות, בתקווה שבקרוב יהיה גם חיפוש טוב; כמו שאני רואה את זה, באופן כללי אנחנו נמצאים בתקופה של "הצפה", צורך מתמיד לברור ולמיין מידע, ובלוג איור מציע גם איסוף מרוכז של תוכן איורי טוב ממקומות אחרים – כלומר, סוג של שירות לגולש.

    מניח שעכשיו אפשר כבר לגלות שאת היית חלק מקבוצת-המיקוד הקטנה של הבלוג בטרם עלייתו ואחד הדברים שאמרת אז, ואת אומרת בעצם גם עכשיו, הוא שאיני מביע דעה אישית, לא מציג את טעמי האישי ושאר מה שאבחנת. ובכן, באופן כללי, הגישה שלי היא ש"בלוג הוא מה שאתה עושה ממנו", הרעיון של בלוג איור הוא גישה סקרנית לאיור וניסיון לזיהוי הייחודי והמעניין, כמו גם מגמות שונות ומכנה משותף (חיבורים יצירתיים, יחסית, בין דברים). ונכון שזה לא תמיד בפורמט הרגיל והמקובל של בלוג.

    אני מאמין שאפשר להיות קליל וקצר ועדיין לתת יחס רציני ומכובד לאיור. עצם הבחירות שלי, האיורים שאני בוחר להביא, מייצגים לרוב את הטעם האישי שלי (לעיתים יהיה איור פחות מוצלח אך בהקשר מעניין), את הדגשים אני נותן בצורה עקיפה, ואני מודה שבעקבות מה שאמרת לי בעבר אני משתדל להיות פה ושם יותר דעתן בכתיבתי וגם לתת דגשים אישיים שונים, למשל בפוסטים של "מאיירים מתראיינים" אני מביא לעיתים את השאלה-תשובה המעניינות ביותר בראיון לדעתי.

    כשם שהבלוג הזה לא ממש שגרתי בפורמט הפוסטים, אני חושב שה"ציפייה" שלי היא גם לתגובות "לא שגרתיות", במובן זה שאני רואה בתגובות ערך-מוסף, הארה של נקודת מבט חדשה, אחרת, איזושהי הוספת מידע, שאלה, הערה קטנה, זה לא חייב להיות מאד מעמיק, קצת כמו שאני עצמי נוהג להגיב במקומות שונים ולהוסיף מידע, ימים יגידו אם זה יתבסס כך או אחרת, בינתיים לאט לאט יש תגובות. אני מרוצה. הערך המוסף הזה עשוי לזרום לעיתים לכיוון של דיון יותר מעמיק, אבל זה לא חובה.

    צריך לזכור שטוקבקים באינטרנט הם עניין מאד טריקי, גם בביקורות האיור המשובחות והדעתניות ב"הפנקס" ובטורי האנימציה המעניינים ב"שוליית הקוסם" לא תמיד יש תגובות או שהתגובות שישנן אין בהן הרבה מאותו "ערך מוסף" (לדעתי בפורום בהחלט היה לאורך השנים ערך-מוסף שכזה).

    מבחינתי, הבלוג עדיין ניסיוני, למרות ניסיון מצטבר של יותר מארבע שנים בפורום, ואני מאמין שהוא עוד ימשיך ויתעצב.

    וכן, אחלה עוגיות, הן קנויות.

    השבמחק
  3. הצהרת הכוונות שלך יפה וכך גם המימוש שלה.
    נראה שאין בבינינו ויכוח: הבלוג שלך מציף ומקטלג מידע רב הקשור לאיור. בזה כוחך ואת זה אתה אוהב.
    אני חוזרת על עצמי שוב - אופי שכזה אינו מעורר לדיון ואם לך סבבה עם זה אז באמת שגם לי :)

    השבמחק
  4. אני מסכים עם אורית. ויש לי התלבטות כזו גם אצלי בבלוג. שתי ההערות המרכזיות שקיבלתי הן: 1. שאני מציף. 2. שאני לא תמיד נותן את הפרשנות שלי, וזה מה שמעניין.
    מה שאני אומר הוא שלהבנתי הקהל צריך אותך כ"מתווך". כמישהו שמאיר, מעיר ומעמיק את התוכן שהוא מגיש ולא רק כאיש שמספק לינקים, יפים ככל שיהיו.
    אני חושב שהכי חשוב לטפל בעניין ההצפה. והיא ברשותך מופיעה בכמה מקומות: התגיות שמופיעות בראש הבלוג כבר יוצרות בלבול מסוים. הייתי מעדיף איזו כותרת אישית שלך. משהו אינטימי יותר. והדבר השני: חלוקה ויזואלית יותר ברורה בין פוסטים כדי שלא יראו כמו זרם מילולי מתמשך. דבר שלישי: לינקים, לשים בהסתרה ולא עם כל הכתובת. זה יוצר בלאגן בעין. חוץ מזה זה בלוג מרתק. ותודה.

    השבמחק
  5. היי יוני! מאד שמח לראותך כאן :)

    אבל קודם אסיים עם אורית - האמת שבינתיים די "סבבה לי" עם התגובות שהחלו להצטבר כאן. נזכרתי שהיו עוד כמה דברים ששכחתי לכתוב, למרות אורך הטוקבק הקודם, אז אשלב אותם בתשובה ליוני

    ובחזרה אליך יוני - נתחיל מסוף התגובה שלך, מאד אהבתי את ההצעות הטכניות-נקודתיות. חלוקה ויזואלית בין הפוסטים זה משהו ששמעתי ממך גם ב"קבוצת המיקוד" שאליה נקלעת במקרה, ובעקבותיו שיניתי את תבנית העיצוב של הבלוג (לצערי הנוכחית מחברת בין פוסטים מאותו תאריך למסגרת אחת). יש לך אולי הצעה? חשבתי לשקול שינוי צבע כותרת הפוסט

    לינקים - משתדל לתמרן איתם, חלק גלוי וחלק בהסתרה, עוד אין מדיניות מסודרת בנושא

    תגיות - מרכיב מרכזי בבלוג. כעקרון אמורות היו להופיע לכל רוחב המסך, כפי שהן מופיעות בתחתית הבלוג, אבל יש איזה באג בבלוגר שממש מכער את זה, אז כרגע הן דחוסות שם, ותופסות בגובהן נפח גדול יותר מהמתוכנן. אולי באמת אני צריך לשקול עוד איזה אלמנט "אישי/אינטימי" שם למעלה

    ועכשיו נגיע לעיקר? "לינקים יפים". טוב, זה לא רק זה, אני חושב שיש פה בבלוג מגוון גדול של סוגי פוסטים, תמהיל שכזה, והוא עוד ימשיך ויתגוון בעתיד, אני מניח. שכחתי לציין בתגובה לאורית את התגית "מחשבות" שהיא האזור היותר מעמיק-דעתני של הבלוג, ומצטרפת כמובן לתגית "ספיישל"

    יש מונח אחד שאני מרבה להשתמש בו, וקצת המאסתי על עצמי, "גישוש ראשוני", אז נראה לי שבלוג איור עדיין בשלב הזה, וזה אולי כל הכיף

    לא, בעצם כל הכיף יתחיל כשאסיים לפרוק את הארגזים, כל אותם דברים שאספתי בחודשים האחרונים ולא הגעתי להעלות אותם, מאד ממתין לשלב ה"שוטף" שיבוא אחריו, אז גם יהיה לי יותר ברור מה קצב העדכון הקבוע ומה התמהיל (בינתיים אני קצת מנסה לתכנן מראש את סדר העלאת הפוסטים ולגוון את סוגיהם)

    תודה לשניכם!

    השבמחק