בלוג איור - ראשי    .    כל התגיות  .  חיפוש  .  אינדקס המאיירים  .  פינטרסט  .  פייסבוק  .  אינסטגרם  .  RSS  .  מדף

  ניווט בבלוג איור   


יום שלישי, 23 באוגוסט 2011

כפולה ומכופלת #2


[29/5/2011]
  
מורן ברק העלה השבוע לפליקר את האיור הבא:
   
  
מתוך הפליקר של מורן

      
    
שאלתי אותו לגבי העימוד של הכתבה, וקיבלתי את התשובה הבאה: "זו כפולה, הכותרת והטקסט אמורים לבוא באמצע". "אז נתנו הרבה מקום (של כבוד) לאיור. יפה", השבתי. ומורן המשיך: "כן. בכלל, בר כהן מדה-מרקר הוא מעצב שמבין איור ונותן הרבה חופש למאיירים, וזאת בניגוד למעצבים אחרים שאולי מפאת חוסר ביטחון או מיראת הממונים עליהם מעדיפים לדבוק בתבניות המוכרות והסטנדרטיות.
לדעתי איור עיתונות טוב הוא בהרבה מקרים כזה שמשחק עם הטקסט ונטמע בתוכו או להיפך, ולא ממוסגר בנפרד, וזה מצריך מידה מסוימת של הרפיית המושכות מצד המעצב".
   
חשבתי שכדאי לפתוח כאן מקבץ ממוקד בנושא הזה.

הנה הפקה משותפת מעניינת של ערן מנדל ו"כלכליסט":
  
    
הטקסט יושב יפה יפה במקום המיועד לו
     
    
http://www.flickr.com/photos/tukinon/4418879507
(ראו התייחסות של ערן בלינק)
   
ואלו שלוש כפולות של שחר קובר:
   


   
ועוד מערן מנדל:

 
    
גלובס

כלכליסט

גלובס

מעריב

כלכליסט
    
גיא גרניטבדוגמה השנייה של ערן מנדל ("רגל פה, רגל שם") נדמה לי שהעימוד וצורת ההושבה של הטקסט קצת פחות מוצלחים מבשאר הדוגמאות.

 
מתן מזור: העבודות של ערן מנדל מצוינות בעיני. הן דינאמיות ונועזות מבחינה צורנית וצבעונית, ואני אוהב את זה מאד.
       
   
נועה ליברמן-פלשקס: זה מגניב. ברוב הכפולות שיצא לי לאייר (על מי אני עובדת, היו בדיוק שתיים) האיור הלך רק לצד אחד ובצד השני המשיך הרקע. אחלה עבודה.
     
   
שחר קובראני מסכים אם מה שמורן כתב לך - צריך מעצב טוב בשביל שיצא יחס ויזואלי טוב ומעניין בין הטקסט לאיור. אבל מאייר טוב צריך לחשוב גם על עיצוב הכפולה כולה כשהוא ניגש לעבודה. בר כהן מ-TheMarker בהחלט אחד המעטים שיודע איך לעשות את זה כמו שצריך. מכל המעצבים איתם עבדתי הכי טובה היתה מיכל מגן, שעיצבה ארוכות את מוסף המגזין של "מעריב", אבל היא כבר לא עובדת שם מזמן. חבל. ואני מסכים עם מתן - מנדל כוכב. אני לא יודע איך הוא עוד לא נחטף לחו"ל. אולי כי הוא לא מנסה להחטף?
     
25/9/2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה