בלוג איור - ראשי    .    כל התגיות  .  חיפוש  .  אינדקס המאיירים  .  פינטרסט  .  פייסבוק  .  אינסטגרם  .  RSS  .  מדף

  ניווט בבלוג איור   


יום שבת, 10 בספטמבר 2011

ירמי פינקוס אייר את אגדות פושקין לילדים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3633355,00.html
   
   
    
    
רחל סטולרו-חיים: נראה טוב, אבל מה שמוזר לי בכתבה היא העובדה שפינקוס מדבר כמו מישהו שגילה לראשונה מהם אגדות וסיפורי עם. נכון שרוב סופרי הילדים העכשוויים כותבים טקסטים מתקתקים/מעצבנים, אבל עבורי הבסיס לאהבה שלי לסיפורים וספרי ילדים היו סיפורי העם למיניהם (האחים גרים, אנדרסן, וכד'). כשאני הייתי ילדה אלה הספרים והסיפורים שהיו לי. אני זוכרת במיוחד סיפור שסבתא נהגה לספר לי, על שלושה אחים שנושאים שלוש כלות, ועל החמה המפלצתית שלהן שמעבידה אותן בפרך, עד שבעזרת חוכמת האחות הקטנה הן מערימות עליה, קושרות אותה, מפזרות פלפל על הלשון שלה עד שהיא מתנפחת, ולבסוף מגרשות אותה מהבית.. קשה לי לדמיין סופר שכותב היום טקסט כזה, אבל אלה מסוג המעשיות שליוו את הילדות שלי. יש לציין שהסיפורים הללו לא הפחידו אותי, יש לי רק זכרונות טובים מהם :)
  
   
מושיק גולסטזה רק אני או שמטוטלת האיור הישראלי נעה יותר ויותר לכיוון מערב ומתרחקת ומתרחקת יותר ויותר מהמזרח ומהאבק הים-תיכוני?!
    
  
8/12/2008

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה