לא יודע אם זו מגמה, אבל בזמן האחרון זה הולך ומתרבה:
ניסאן פרסמה איור שנועד לרמוז על מכונית קומפקטית חדשה שתוצג ב-2010
קרייזלר הפיצה איורי דגמים חדשים תקופה קצרה לפני הצגתם הרשמית
ועכשיו גם סיאט בוחרת לחשוף מכונית מנהלים חדשה באמצעות איורים שמקדימים את פרסום התמונות הרשמיות
שחר קליין: "איור" הוא המושג הדל בעברית (עקב חוסר במושג מדויק יותר) גם ל-rendering, שמשמש כלי חיוני בעיצוב התעשיתי משחר ימיו.
תעשית הרכב השתמשה בכלי הזה מיום שעיצוב תעשיתי הפך לגורם בעל משמעות בה.
ה"חידוש" (שגם הוא אינו חידוש כבר) הוא בשימוש שתעשית הירסום עושה בכלי הזה.
השימוש בטכניקה כחלק מאקט פרסומי נובע מהרצון להדגיש את "מעוצבותו" של המוצר. ההילה שנלווית למעצב המוצר בתעשית הרכב עברה מזמן מפונקציה בתהליך הפיתוח לכלי תדמיתי.
תחום האיור ככלי לביטוי תלת מימד טכני/עיצובי-תעשיתי נלמד בכל מחלקה לעיצוב תעשיתי שמכבדת את עצמה.
בקר כאן- זה שווה! car design news
גיא גרניט: נדמה לי שבמקרה הנוכחי מדובר ביחסי ציבור יותר מאשר בפרסום לשמו. מפזרים רמזים לגבי מה שצפוי לקרות, במידה כזו או אחרת של חשיפה או הסתרה, סוג של "שיתוף הציבור" והכנת הקרקע להשקה.
זה שונה מהפצת איורים קונספטואליים מנותקים מהמציאות או מאיורים שממחישים את יתרונותיהם של דגמים קיימים שכבר נחשפו בתמונות.
מעניין עד כמה זה שואב השראה מתוכניות מעצבי הרכב או שזה נעשה בנפרד ובדיעבד.
גיא גרניט: מאזדה שותפה גם היא לחגיגה - אלא שהיא הולכת צעד אחד קדימה: מציגה איור של מכונית תצוגהשתיחשף בחודש אוגוסט. כלומר, הקונספט של הקונספט, וכמה שלבים לפני חשיפת הדגם הסופי של המכונית.
גיא גרניט: עוד טיזר מאויר כזה. הפעם של סיטרואן.
כך היא בחרה להציג את פנים תא הנוסעים ב"רכב פנאי" עתידי חדש, היפנוז. לפחות אפשר להבין איפה ההגה..
![]() |
הקליקו להגדלה |
20/6/2008
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה