בלוג איור - ראשי    .    כל התגיות  .  חיפוש  .  אינדקס המאיירים  .  פינטרסט  .  פייסבוק  .  אינסטגרם  .  RSS  .  מדף

  ניווט בבלוג איור   


יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

המספרים מדברים?


טבלה מתוך כתבה על תנאי עבודתם של הפרילנסרים בארץ - TheMarker



[לחצו על הטבלה להגדלה]
  
  


שחר קובר:  קצת משונה. קודם כל - תחת אותה קטגוריה גם איור וגם אילוסטרציה?! זאת אותה מילה בעברית ובלועזית. שנית, התעריפים גבוהים מדי, אני לא מרוויח את המינימום שהם מציינים שם פר שעה. למעשה, בעקבות הקישור הבא, חישבתי פחות או יותר כמה אני מרוויח לשעת עבודה, שזה דבר שקשה מאוד לעשות כי מאייר שעובד מהבית עובד כל הזמן, או פה ושם, או בדיוק רץ לקחת את הילד מהגן, ואז לשחק איתו, וחוזר לעבוד, ומחליף חיתול וכן-הלאה, אבל המסקנה שלי היתה שאני מרוויח קצת פחות מ-35 שקלים בשעה. אני לא בעשירייה הפותחת של מאיירי ישראל, אבל גם לא בתחתית סולם המזון, אלא כנראה שאיפשהו באמצע, אז אולי זה מעיד על שוק האיור הישראלי כולו.
   
ומעניין לעניין באותו עניין - מגזין האיור האמריקני 3x3 פרסם נתונים ראשוניים מסקר בין-לאומי שהוא עשה על שכר מאיירים ברחבי העולם. בארה"ב מאיירים מרויחים הכי הרבה. יש שם אפילו כמה ניתונים די פסיכיים, כמו שיאן המרוויחים שם שמרוויח כמעט מליון דולר בשנה מאיור. יש לאן לשאוף. http://blog.3x3mag.com/2011/06/2010-illustrator-income-survey-top-line.html
  
  
גיא גרניט:  אילוסטרציה זה מינוח ישראלי (?) מקובל גם להדמיה/המחשה, אם כי אז זה כבר אולי נופל לקטגוריה אחרת (מידול, הדגמות, שרטוט אדריכלי, תלוי של מה ההדמיה ואיך היא נעשית)


   
23/6/2011

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה