בלוג איור - ראשי    .    כל התגיות  .  חיפוש  .  אינדקס המאיירים  .  פינטרסט  .  פייסבוק  .  אינסטגרם  .  RSS  .  מדף

  ניווט בבלוג איור   


יום שבת, 29 באוקטובר 2011

קריאה להחזרת המיתוג המאויר של שבוע הספר!


אל: רון סדן, יו"ר התאחדות הוצאות הספרים בישראל, חברי ההתאחדות ושאר המארגנים והשותפים בארגון שבוע הספר,
   
בשנותיו הראשונות של שבוע הספר לווה האירוע בכרזות מאוירות מרשימות שנתלו בחוצות הערים (כתבה על כך ניתן למצוא ב-xnet). בעשורים שחלפו מאז נעשה מדי פעם, באופן לא עקבי, שימוש באיורים ובכרזות מאוירות לפרסום האירוע, זאת עד לתחילת העשור הקודם שבו החלו חידוש וביסוס מסורת של מיתוג מאויר לשבוע הספר. במסגרת זו אייר מדי שנה מאייר אחר את פרסומי הפסטיבל (בין המאיירים שהשתתפו: רותו מודן, אורית ברגמן, דוד פולונסקי וקרן שפילשר. ראו דוגמאות נבחרות בהמשך).
מסיבה לא ברורה נפסקה מסורת נהדרת ומוצלחת זו לאחר 4-5 שנים וכיום אין כלל איור במיתוג האירוע (פרט לערים בודדות, כמו רחובות, שיישמו מיתוג מקומי עצמאי).
  
אני מבקש לנצל את הבמה הזו כדי להתחיל קריאה להחזיר את המיתוג המאויר של שבוע הספר העברי! ומקווה ששאר חברי הפורום, מאיירים ומעצבים, שותפים לקריאה זו. שבוע הספר הוא חג של מאיירים לא פחות משהוא חג של סופרים! מיתוג מאויר תורם לנראות האירוע, לחיבור הרגשי אליו ומאפשר פנייה לכל הגילאים. מיתוג מאויר לירידי ספרים הוא דבר מקובל במדינות רבות.
        
     
לחצו על התמונה להגדלה
   
  
מיתוג שבוע הספר של דוד פולונסקי     [לחצו על התמונה להגדלה]
    
   


מיתוג שבוע הספר של אורית ברגמן     [לחצו על התמונות להגדלה]
  









  


   
תודה לאורית ודוד על היענותם להציג את עבודותיהם
     
    
רחל סטולרו-חיים:  איזה דוגמאות נהדרות! גיא, אני חושבת שהפנייה שלך לא כ"כ מעשית, כי עפ"י מה שראיתי כל עיר ממתגת ומפרסמת את הארוע באופן עצמאי. כך שמן הסתם יש כ"כ הרבה אנשים מעורבים בעניין, עד שקשה לפנות אל כולם בצורה גורפת. חוץ מזה, נדמה לי (לצערי), שכוחם של הדוכנים יורד. הנה קישור לדיון בעניין בפורום ספרות וספרים בתפוז. המסקנה העצובה היא, שסטימצקי וצומת ספרים מהוות לעיתים אלטרנטיבה טובה יותר לרכישה מוזלת ונעימה. אולי צריך לפנות אליהן? :)

   
גיא גרניט:  אני חושב, אולי אני טועה, שבערים הגדולות זה עדיין בניהול (ומיתוג) מרכזי של התאחדות ההוצאות. אגב, צומת ספרים וסטימצקי מוצגים כנותני חסות באתר שבוע הספר, ואולי דווקא בגלל התחרות מול הרשתות יש מקום להשקעה במיתוג מאוחד (ומאויר) לאירוע הדוכנים
     
   
איריס בירן:  האיורים באמת נהדרים ואין כמו למשוך את עין הקהל בכרזות מאויירות. חבל שזה דעך. כנראה עניין של חוסר מודעות או חוסר בתקציב מצד המארגנים
  
עוד בנושא:
http://www.eyoor.co.il/2011/10/blog-post_6669.html
        
   
עדכון ספטמבר 2012:  מצאתי כמה איורים מהמיתוג שעשתה בזמנו קרן שפילשר לשבוע הספר:
    

   
27/6/2011

תגובה 1:

  1. עדכון ספטמבר 2012: מצאתי (וסרקתי) קטע מהאיורים של קרן שפילשר לשבוע הספר מלפני כעשר שנים - בסוף הפוסט

    השבמחק