בלוג איור - ראשי    .    כל התגיות  .  חיפוש  .  אינדקס המאיירים  .  פינטרסט  .  פייסבוק  .  אינסטגרם  .  RSS  .  מדף

  ניווט בבלוג איור   


יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

בית יוסף באו, תל אביב


נוסטלגיה. בסופו של דבר ב"לילה הלבן" אתמול לא הגעתי לפסטיבל הפנזינים בדרום העיר, אבל בכל זאת זכיתי למנת האיור היומית. עברנו בשדרות רוטשילד, פיצה, על הדשא, ואז ראינו מולנו את השלט של בית יוסף באו. מקום ששמענו עליו וכבר זמן רב רצינו לבקר בו, והיה פתוח לרגל הלילה הלבן.

יוסף באו היה איש אשכולות אמיתי. גרפיקאי, מאייר, צייר, אנימטור וסופר, כישוריו סייעו להישרדותו במהלך השואה, במהלכה שימש גרפיקאי ושרטט בשירות הגרמנים במחנה הריכוז פלאשוב, כשבמקביל, בסתר, זייף תעודות שסייעו להציל כ-400 יהודים. לאחר מותו נודע כי גם בישראל עסק בתחום זה, כזייפן תעודות עבור מרגלי המוסד. שתי בנותיו המצחיקות, צלילה והדסה, מספרות את סיפורו המעניין ובמקום ניתן לראות את שולחן העבודה שלו והחדר בו יצר, ששימש גם להפקה והקרנה של סרטוני אנימציה, באמצעות מכונות שבנה במו ידיו (מכונות ההסרטה נגנבו בפריצה בחודש ינואר). סיפור נהדר, מקום מקסים, שווה ביקור.
   
  
[לחצו על התמונות להגדלה]
  
    
   
  

  
כל הטיפוגרפיה כמובן ידנית. מעניין למה שימש עור צבי
  
  

בכל אופן, לסיום - המקום נאבק על הישרדותו. צריך לדעתי להכיר בו כמוזיאון ולתמוך בו.

   

  

תוספת - 1/7/2011:  יש גם אתר ופייסבוק:






    

  

לחצו להגדלה


  
   
      
תוספת - 2/7/2011:  קטע הזוי. יצאתי הערב לסיבוב בשכונה. על גדר אחד הבתים ראיתי שמישהו נפטר משני ספרים ישנים. עצרתי, התקרבתי, והופתעתי מאד לגלות שאחד מהם הוא ספרו של יוסף באו "ברית מילה" על השפה העברית - משחקי מילים מלווים באיורים וקריקטורות, ספר שראיתי לראשונה רק אתמול בבית יוסף באו.. הספרים שלו יצאו בהוצאה עצמית ולא נמכרו בחנויות משום שבגלל עבודתו בשירות המוסד אסור היה לו להתפרסם בעולם (או משהו כזה). יש כנראה יד נעלמה שרוצה שאכיר ואתוודע לעבודתו.. בהחלט קטע הזוי. דפדפתי קצת, יש שם יופי של דברים (אולי יותר מרשימים ממה שכבר העליתי). הספר שמצאתי כולל הקדשה אישית שכתב באו
  
  
חמישה איורים נבחרים מתוך הספר:       [לחצו על התמונות להגדלה]
    
  

 






1/7/2011
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה