בלוג איור - ראשי    .    כל התגיות  .  חיפוש  .  אינדקס המאיירים  .  פינטרסט  .  פייסבוק  .  אינסטגרם  .  RSS  .  מדף

  ניווט בבלוג איור   


יום שני, 3 באוקטובר 2011

האם הטאבלט יציל את המאייר?

"קהילת המאיירים הישראלית מקווה שהמעבר לטכנולוגיות החדשות יביא לשיפור במעמדה" אומרת כותרת המשנה בכתבה שהתפרסמה היום ב"הארץ", ומתייחסת לעתידם הטכנולוגי הצפוי של ספרי הילדים
     
http://www.haaretz.co.il/captain/gadget/1.1162998
   


רחל סטולרו-חיים: אין טוב ממראה עיניים.. קראתי את הכתבה בשוויון נפש, וחשבתי לכתוב משהו על כמה נמאס כבר לדבר על זה. ואז נכנסתי לראות את הדוגמאות - וואו! עוד פעם וואו! זה פשוט מגניב!!!
הייתי נורא שמחה לנסות לאייר משהו כזה, שמשלב איור מסורתי עם חשיבה מודרנית על אינטראקטיביות. ובתור אמא הייתי שמחה להראות דבר כזה לבן שלי! הוא היה מתלהב מזה נורא!
  
מה שעוד יכול להיות נחמד זה שתהיה קיימת גרסא אינטראקטיבית וגם גרסא מודפסת, או המשכים מודפסים. ואז הילד מכיר את הדמויות ומתחבר אליהן דרך המסך, ואח"כ ממשיך איתן בספרים המודפסים, שם הוא יכול לבחון את האיור מקרוב, או לקרוא על דברים נוספים.
  
אני לא חושבת שזה יהיה במקום ספרים מודפסים, כי יש משהו בחוויה של הבחירה בספר אחד מתוך כמה, שנראה לי חשוב. אני רואה איך למגע הפיזי יש חשיבות - הבן שלי למשל אוהב להעביר את הספרים מהחדר לסלון, ולערום אותם בערימה, ואח"כ למיין אותם ולהוציא את הסיפור הנבחר. הוא גם אוהב להעביר לבד דפים. וכמובן, הוא אוהב לשמוע סיפורים לפני השינה, באופן פסיבי לחלוטין. נראה לי שזה פשוט יהפוך לסוג אחר של פעילות.

אני זוכרת איך כילדה, אהבתי מאד להקשיב לתקליטים וקלטות של סיפורים (ההורים שלי הביאו מרומניה..). יש לזה בכלל מקום היום? בפורום של קוראי מד"ב בתפוז היה דיון על האזנה לספרים לעומת קריאה בספרים. מסתבר שהרבה קוראים מושבעים אוהבים לשמוע ספרים בזמן נסיעה, למשל, או אם אין להם זמן לשבת ולקרוא. זהו.
  



גיא גרניט: אכן, תחום יפה, עם הרבה פוטנציאל, והרעיונות שאת מציעה בהחלט מוצלחים ומעניינים.. אבל אחרי שקראתי את הכתבה, אני מרגיש שלא מצאתי בה חיזוקים משמעותיים לקביעה שהדבר יביא לשיפור במעמד המאיירים (מעבר למה שכבר היה ידוע וברור לנו), ואני גם לא שותף כל-כך לקביעה שמדובר בעלויות הפקה זולות במיוחד, לא יודע לגבי גודל השוק
      


רחל סטולרו-חיים: לגבי העלויות - בגרסאות הדיגיטליות נחסך מחיר ההדפסה וההפצה, נדמה לי שאלה ההוצאות הכי גדולות. יש צורך בפתרונות אחרים להפצה ולשיו אבל נראה לי שברגע שלא צריך לשנע פיזית את העותקים לחנויות, המחיר יורד משמעותית. ואם חושבים על שיווק לחו"ל - זה עוד יותר משתלם.
   
עלות הפיתוח הטכנולוגי - זה משהו שאני לא מבינה בו. אולי אפשר לקחת כנקודת ייחוס עיצוב אתר, כי גם בפרוייקט כזה יש חלוקה לעיצוב/איור ולתכנות. על סמך הדוגמא הזו, המצב אכן לא מאד מעודד, כי עלויות התכנות הרבה פעמים גבוהות ביחס לעלויות העיצוב.
   
מה שיכול לשפר את המצב זו העובדה שמדובר בענף חדש, שמערכת הכללים שלו עדיין לא מגובשת. ואז למאיירים יש הזדמנות לקבוע מראש תנאים הגיוניים יותר לעבודה שלהם, במקום להיכנע לתכתיבים קיימים שמונהגים ע"י ההוצאות הגדולות. זו הזדמנות להציע למאיירים שנכנסים לתחום, להקפיד לדרוש תגמול הולם, ואולי להתחיל לייסד מערכת יחסים חדשה ומשופרת.


   
גיא גרניט: צריך להוסיף את המשפט האחרון שלך לכתבה. לגבי שיווק והפצה - לדעתי כיום אפל לדוגמא לוקחים 30% ממכירת כל אפליקציה. לא יודע איך זה בהשוואה לחנויות הספרים. ואני באמת לא יודע מה הרכב העלויות של הפקת ספר מודפס.


15/2/2011
   

תגובה 1:

  1. Scrawl Magazine - יוזמה ישראלית של מגזין איורי לאייפד (לקהל בוגר)

    http://www.magplus.com/magnify/contestants/scrawl-magazine/?ref=nf

    השבמחק