בלוג איור - ראשי    .    כל התגיות  .  חיפוש  .  אינדקס המאיירים  .  פינטרסט  .  פייסבוק  .  אינסטגרם  .  RSS  .  מדף

  ניווט בבלוג איור   


יום שני, 26 בדצמבר 2011

אוקיי, זה פונט

 
             
לא אתווכח. אני הרי לא רוצה שירגמו אותי באבנים. קבוצת מעצבי הפונטים העצמאית החדשה "אאא" הציגה אתמול את "גופן הסמלים" (כך הם מגדירים זאת) החדש "מקלות ואבנים" שעיצב נדב ברקן. כל אחד מהסמלים מייצג תחנה משמעותית בהתפתחות הנשק האנושי
     
http://alefalefalef.co.il/fonts/sticks-stones/
אייקון, אייקונים, פיקטוגרמה, פיקטוגרמות
  
     

6 תגובות:

  1. לא לגמרי קשור, אבל אולי זה יעניין אותך.

    בגרסה השישית של תקן יוניקוד שהופצה לפני כשנה התווספו סמלים גרפים רבים, אם כי בשלב זה הם לא זמינים בגופנים שמופצים עם מערכות ההפעלה. כתבתי על זה לפני מספר חודשים פוסט קצר, וגם בניתי מערכת קטנה שמאפשרת להתנסות בשימוש בסמלים גם מחוץ למערכת אם למשתמשים מותקן גופן תואם על המערכת.

    הפוסט: http://tomercohen.com/?p=1083

    והמערכת: http://tomercohen.com/files/characterPicker


    אם יהיה ביקוש אני אשמח להוסיף תכונות נוספות למערכת וגם להרחיב את תחומי התווים שהיא מציעה.

    השבמחק
  2. הפונט מנגיב. מה שאני אף פעם לא מבין זה אם פונטים מעמיסים על המחשב. אם יש הרבה פונטים במחשב אז העלייה שלו איטית יותר? או שאולי הם נמצאים כל הזמן בזיכרון עבודה RAM שלו ואז הם מאיטים אותו? ואם הם מעמיסים אז פונט ציורים כזה מעמיס יותר מפונט רגיל?

    השבמחק
  3. שלום תומר, שמחתי על התגובות והתוספות המעניינות.

    אני מבין שהמערכת שלך אפקטיבית רק מהתקני iOS? אני רק לא לגמרי מבין, האמוטיקונים שאפשר לראות בבלוג של רייצ'ל הם עיצוב של אפל? לא זכור לי שנתקלתי עד היום באמוטיקונים כלשהם שעיצבו, או שאני טועה?

    השבמחק
  4. היי ג'ורג'י, פונטים הם למעשה תוכנות מחשב קטנות, וכשפונט "מותקן" במחשב הכוונה היא שמערכת ההפעלה שומרת אותו או חלק ממנו בזכרון כדי שתוכנות שונות יוכלו לגשת אליו בעת הצורך. אמנם כל מערכות ההפעלה המודרניות בנויות להתמודד עם כמות גדולה מאוד של פונטים (עד אלפי פונטים המותקנים בו זמנית), אבל כמות הפונטים המותקנים בהחלט משפיעה על ביצועי המחשב, וכדאי להסיר פונטים שאינך משתמש בהם. יש תוכנות ניהול פונטים שמאפשרות "להפעיל" ו"לכבות" פונטים בעת הצורך, מה שחוסך בזכרון.
    ככל שפונט מורכב יותר, כלומר מכיל יותר מידע - למשל ציורים מורכבים או אפקטים מיוחדים - הוא עלול להעמיס יותר על המחשב. פונטים שאינם בנויים טוב או שמכילים הרבה פרטים קטנים יכולים לגרום לקריסות תוכנה - אז יש להיות עירניים לכך. פונט שמכיל ציורים פשוטים בד"כ לא יעשה בעיות...

    השבמחק
  5. המערכת שבניתי מציגה למעשה את אותם התווים שקיימים ביוניקוד 6 ונגישים בשלב זה בעיקר מפריסת המקשים של אימוג'י באייפון או בפריסות מקלדת דומות ביוניקוד ויכולה לרוץ בכל דפדפן מודרני. כלומר, אם אתה רואה את הסמלים שמוצגים בדף, המערכת רצה אצלך לא רע. כיום ניתן לראות ברשתות החברתיות ניצנים של שימושים בתווים אלו שיש להם ייתרון חזותי לא קטן על שימוש בתווי פיסוק לצורך הבעת פנים, וניתן להשתמש במערכת הקטנה שבניתי שם כדי שאפשר יהיה לצפות בתכנים הללו גם אם אין לך גופנים תומכים על המחשב.

    השבמחק
  6. תודה רבה מאיר. מאוד מעניין. תודה.

    השבמחק